Większość osób wybierających się w rejs przez Atlantyk,
nurtuje wspólne pytanie, jak sprowadzić jacht z powrotem. Pierwsza opcja to
przypłynąć z powrotem zataczając "wielką pętle". Chyba nie trzeba nikomu
tłumaczyć że jest to dość czasochłonna przyjemność, a wszyscy musimy kiedyś
zarabiać na utrzymanie.
Druga z opcji to transport jachtu w kontenerze na pokładzie
statku. Nie tania to przyjemność, więc rozsądnie byłoby załadować wspólnie tyle
jachtów ile się da do jednego kontenera i podzielić koszta.Mają to na uwadze postanowiłem rozstrzygnąć definitywnie spór, ile łodzi zmieści sie do jednego kontenera. Moim zdaniem w grę wchodzą dwa standartowe kontenery morskie 20 i 40 stopowe. Poniżej przedstawiam kolegą, do zapoznania się zdjęcia rysunków z różnymi opcjami rozważanych przeze mnie sposobów załadunku. Może znajdzie się ktoś kto wskaże jeszcze jakiś inny sposób niż te które przedstawiłem, natomiast ja kombinując na wszystkie sposoby znalazłem tylko 3 rozwiązania.
1 kontener 20ft ----- mieści się jeden jacht z odpiłowanym kawałkiem masztu.
2 kontener 40ft ----- mieszczą się dwa jachty na pełnym luzie, wraz z masztami.
3 kontener 40ft ----- możliwe że uda się upchnąć trzy jachty, lecz z niemałym trudem włożonym z załadunek.
Już niedługo musimy zajać się tym na poważnie!
Czesc Szymon , fajny opis male wydaje mi sie ze jest kilka waznych pytan do wyjasninia:
OdpowiedzUsuń1.Czy Fort-de-France oferuje zaladunek na duzy vessel ktory plynie do EU bezposrednio ?
2.Czy sa potrzebne jakies dokumenty Celne ?
3.Kto przeprowadzi zaladunek ?
Jeśli chodzi o transport morski trzeba na pewno pamiętać o odpowiednich pochłaniaczach wilgoci do kontenerów. U nas w firmie takie rzeczy kupują w sklepie Pro-trans i sprawdzają się one świetnie. Wam tez polecam je sprawdzić
OdpowiedzUsuń"Poniżej przedstawiam kolegą..." Buhahahaha, gratuluję znajomości języka polskiego.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.
OdpowiedzUsuńCiekawe info o kontenerach morskich, dzięki
OdpowiedzUsuń